Van links naar rechts: Martin, Sarah, Roan, Christine & Willeke, pioniers van DRK, zitten bij elkaar in de klas. 
   

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Twee computertekeningen die Martin maakte na de workshops met de maquette van 2010.
    

    

   

Voorbereiding: het zagen van de matrassen voor de bank

   

 

  

 

 

   

 

   

 

 

 

 

 

EEN BANK VOOR DRK

in De Ronde Kamer
 
Een Bank voor De Ronde Kamer, 2011 
Martin is een van de leerlingen, die veel
nadenkt over de inrichting van De Ronde
Kamer. In de eerste klas heeft hij al een
maquette gemaakt (zie onder) en compu-
tertekeningen met ontwerpen. 
Als De Ronde Kamer er staat, vraagt
Martin: "Uhh, mag alles eruit ?" Dat mag.
Hij meet de muur en de koepels, rekent
uit hoeveel ruimte er is voor een bank,
kleedjes en bamboeplanten. 
Samen met Roan zaagt hij uit twee ma-
trassen een bank. Als hij deze in De Ron-
de Kamer legt, komen er meteen leerling-
en op af, die dat leuk vinden. Linksonder
ook zijn berekening van de meters stof,
nodig voor de bekleding van de bank.
  

Workshop, ontwerp en voorbereiding
Maquette van De Ronde Kamer van
Martin, met bijgebouwtjes. 
  
Martin met de papieren maquette, tijdens
een workshop over De Ronde Kamer,
in november 2010, waar Barbara Kletter
aanwezig was met de maquette. Martin:
"Eigenlijk zie ik er een diertje in, met de
koepels als ogen en de deur als mond.” 
  
Barbara: "Tijdens de ontwerpfase van de
opdracht, keek ik opnieuw naar het grap-
pige springspinnetje, die met ogen rond
zijn kop alle kanten op kan kijken. Inder-
daad heeft Martin goed gezien, dat de
koepels als ogen en de deur als mond
gezien kunnen worden." 
     
Barbara Kletters Springspin uit 2004.
Materiaal: roestvaststaal en messing.
   
De ogen van een springspinnetje.